dijous, 2 de juliol del 2009

A Joan Solà

Tots hem sentit a parlar de Pompeu Fabra. Segur. Fins i tot una universitat duu el seu nom. També en tenim diccionaris i gramàtiques. I sabem molt bé qui va ser.

Però probablement no tothom sap que avui, any 2009, tenim entre nosaltres un altre Fabra. Un geni, un impecable filòleg, un il·lustre lingüista. I humil, molt.

Abans d'ahir, el Parlament de Catalunya el va convidar a parlar, a dirigir-se a tots els nostres diputats que deixen passar el dia a dia sense fer gaire res de bo.

Immens, senyor Solà, immens:

http://www.vilaweb.tv/?video=5734

21 comentaris:

Miquel Saumell ha dit...

Excel·lent discurs, sí senyora!

Carquinyol ha dit...

Sort que encara tenim gent a la terra que diu les coses tal com sona !!

MARTELL DE REUS ha dit...

Molt em temo que mentre el senyor Solà s'adreçava al Parlament, la cafeteria del Noble Edifici tenia una concurrència d'"Il·lustres Diputats" superior a l'acostumada.

JRoca_Font ha dit...

Brillant discurs, l'hauríem de difondre entre les amistats; jo ja ho he fet.
Salut

MARTELL DE REUS ha dit...

Sospita confirmada, si us fixeu al video entre el minut 15,50 i el minut 16,15 segons es veu un pla general de l'hemicicle on es veu més d'un i de dos escons buits.

Rafel ha dit...

Un discurs ple de dignitat.
Em fa l'efecte que l'hemicicle era més ple del que és habitual, potser és cert que hi mancaven els que pateixen per la salut del castellà.

Detall: el conseller d'Educació mossegant-se les ungles, potser perquè se li ha girat feina?

Gemma ha dit...

L'esperava, el teu comentari, Lingüista (o més aviat, filòloga, en tota regla?).

Anònim ha dit...

Impressionant!!

i a més a més un professor proper. Què dic professor MESTRE!!!! encara recordo quan vaig anar al seu despatx perquè em signés la GCC i altres llibres mentre li deia "els ensenyaré als meus fills i nets".

Si voleu tenir el discurs imprès i desat per al record:

http://www.omnium.cat/ca/noticia/intervencio-de-joan-sola-al-parlament-de-catalunya-3678.html

Míriam

Anònim ha dit...

Perdó "néts". M'hi he deixat l'accent :-)

Míriam

Aida ha dit...

La importància que el doctor Solà té per a la nostra llengua és equivalent a la que va tenir en el seu dia Pompeu Fabra i Joan Coromines. Almenys així ho crec jo. Sempre podré dir que vaig tenir el privilegi d'assistir a les seves classes.

una lingüista ha dit...

MIQUEL SAUMELL: Oi que sí? ;-)


CARQUINYOL: Sí, perquè el que són els polítics, malament...


MARTELL DE REUS: Sí, segur que uns quants van aprofitar per anar a fer un cafetó...


JROCA: Sí, sí, cal difondre’l!


RAFEL: Jo, si fos diputada, no m’ho hauria perdut per res del món! Bon detall el del conseller


GEMMA: Filòloga 100%! I lingüista en l’ànima!


MÍRIAM: Com a professor, com a mestre no té preu, ja ho pots ben dir!


AIDA: Exacte, haver-ne estat alumna no té altre nom que privilegi!

Anònim ha dit...

molt bo el blog! no ens coneixem, però com que veig que aquí tots calcem del mateix peu, us convido a visitar el meu blog

sodellengues.blogspot.com

David

andreu ha dit...

S'ho ben mereix, com ningú, tots els premis que li han concedit enguany!

una lingüista ha dit...

DAVIS: M'alegra molt saber que t'agrada el meu blog! Espero llegir-t'hi ben sovint! I gràcies per l'enllaç del teu! ;-)


ANDREU: Sí, en aquest cas hem estat un país just, penso!

Alyebard ha dit...

Sàbies paraules.

Anònim ha dit...

Un gran filòleg. Tots els seus llibre són interessants i esperem amb candeletes les seues aportacions a la gramàtica futura de l'IEC. Ara que hi pense...Per què usa en el seu discurs l'accent occidental que sempre va amagar??? Jes

una lingüista ha dit...

ALYEBARD: I tant!


JES: Jo el conec prou i no he vist mai que l'amagués, l'accent nord-occidental!

Anònim ha dit...

Jes diu que el va escoltar en una conferència a València i parlava amb accent barceloní.

Anònim ha dit...

Si, inmens. M'agradaría saber quina va esser la reacció interior dels parlamentaris. Alguns es devien sentir aludits, altres fins i tot devien estar pensant una estoneta sobre el tema. La major part indiferents, soposo, precisament a qui anava destinada "la bronca" (també anava pel poble). Una bronca majúscula, no ho dubteu, feta amb unes paraules suaus i assenyades.

Anònim ha dit...

És un lingüista sense esquerdes i tot filòleg català hauria de llegir els seus llibres, tot i que, de vegades, el to paternalista dels seus articles de diari siga sobrer i estantís. Jes

Anònim ha dit...

I també considere que Solà és el filòleg més adient de tot el domini lingüístic per redactar la part de sintaxi de la futura gramàtica de l'Institut. La de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (quina llengua, senyors?), és un mes compendi de valencià col.loquial que fa aigües en les qüestions més bàsiques de l'idioma. Jes